پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 1 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۰۰:۲۷

ممنوعيت ساخت کشتی VLGC در دوو لغو شد

باشگاه خبری فراساحل: دولت کره جنوبی ممنوعیت ساخت کشتی‎های VLGC در شرکت دوو را لغو کرد. دولت کره جنوبی که به دلیل حادثه مرگبار ماه پیش در یکی از کارخانه‎های  شرکت مهندسی دریایی و کشتی‎سازی دوو (DSME) ساخت VLGC در این شرکت را منع کرده بود، با انتشار اعلامیه‎ای  که توسط وزارت کشور این کشور منتشر شده، این ممنوعیت را لغو کرد تا دوو بتواند ساخت کشتی‎های غول پیکر حمل گاز را از سر بگیرد.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، ممنوعیت ساخت کشتی‎های یاد شده با این هدف بر دوو اعمال شد که دوو ایمنی کارگاه‎ها و کارگران خود را بالا ببرد و در آینده از وقوع حوادث مرگبار در حین ساخت چنین کشتی‌های پیچیده‎ای جلوگیری کند. با این وجود، هنوز گزارشی از اقدامات  دوو برای بالا بردن ایمنی کارخانه‎های خود منتشر نشده است.


در آخرین حادثه‎ای که در کشتی‌سازی دوو و در هنگام ساخت یک فروند VLGC به وقوع پیوست، یک نفر جان خود را از دست داد و هفت نفر  دیگر مجروح شدند. طی سال 2015 میلادی تا کنون حداقل سه تن کشته و 12 نفر در حوادث مربوط به کشتی‌سازی دوو مجروح شده اند. در سال جاری تا کنون حداقل چهار حادثه آتش‎سوزی و انفجار تانکر در خلال ساخت کشتی‌های LPG در دوو گزارش شده است.


دولت کره جنوبی یکبار دیگر و در ماه آگوست، در پی حادثه مشابهی، مانع از فعالیت یک هفته‎ای دوو شده و به این شرکت برای افزایش ایمنی کارخانه‎ها و کارمندانش هشدار داده بود. شرکت دوو هم اکنون سفارش‎هایی برای ساخت کشتی‎های حمل LPG از سوی BW، Dorian LPG، و Shandong Shipping دریافت کرده است.



  کد خبر : 831
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :